سئو, وبسایت

لینک سازی خارجی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

لینک سازی خارجی چیست

 

سئو یک فرایند پیچیده است که بخش‌ های مختلفی دارد و نیاز است که هر بخش آن به صورت تخصصی بررسی و انجام شود. لینک سازی خارجی مقوله ای است که با گسترش محتوای موجود در وب به وجود آمد و در تلاش است تا رابط بین سایت های مختلف را شناسایی کرده و بهترین نتیجه را به کاربران نشان دهد. اگر نمی دانید لینک سازی خارجی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟ تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید

لینک سازی خارجی

 

 

 

لینک خارجی ( External Link ) چیست؟

به لینکی که از یک سایت دیگر به سایت شما داده شده است لینک خارجی گفته می‌شود. در واقع این لینک از سایت خود شما نشات نگرفته است و معمولا روی آن کنترل زیادی ندارید. همچنین ممکن است شما به یک سایت دیگر لینک بدهید که در این حالت لینک برای سایتی که به آن لینک داده اید لینک خارجی محسوب خواهد شد.

لینک سازی خارجی

 

 

مزایای لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی از رایج ترین روش جذب مخاطب است که کمک می کند که افراد از سایت های دیگر به سایت شما وارد شوند. موارد زیر مهم ترین مزایای لینک سازی خارجی هستند:

1- بهبود رتبه

با طراحی یک سایت درآمد به سوی شما سرازیر نخواهد شد و باید از روش های سئو برای کسب رتبه و جذب مخاطب استفاده کنید. لینک خارجی به شما کمک می کند که در گوگل یا سایر موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنید. کسب رتبه بهتر مساوی است با فروش و درآمد بیشتر.

2- کمک به موتور جستجو برای برای شناسایی موضوع هر صفحه

یکی از مشکلاتی که برخی از سایت ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، کسب رتبه با صفحات نامرتبط است. در این موارد معمولا موتورهای جستجو نمی توانند موضوع صفحه مورد نظر را به درستی تشخیص دهند به همین دلیل صفحه نامرتبطی را به کاربران نمایش می دهند که این مورد باعث نارضایتی کاربران می شود. لینک سازی داخلی و خارجی به تفکیک صفحات کمک می کنند و همچنین موتورهای جستجو از طریق این لینک ها روابط بین صفحات یک سایت را تشخیص می دهند.

3- کسب اعتبار

هر لینک خارجی به معنای یک تائیدیه برای سایت مقصد است. بنابراین اگر از سایت های درست و با اعتبار لینک گرفته باشید، موتورهای جستجو به واسطه اعتبار آن ها به شما هم اعتبار می دهند و به مرور زمان اعتبار سایت شما هم بالاتر خواهد رفت. در واقع این ویژگی امکان رشد را برای سایت های جدید فراهم می کند.

4- افزایش ترافیک

هدف از لینک سازی خارجی کمک به کاربران برای یافتن سایت های کاربردی برای آن ها است. بنابراین در این حالت تعدادی از مخاطبان سایت مبدا روی لینک کلیک کرده و به سایت مقصد وارد می شوند. به همین دلیل ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. مخصوصا اگر سایت مبدا یک سایت پر بازدید باشد.

 

افزایش ترافیک

 

 

برای لینک سازی خارجی به چه معیار هایی باید توجه داشته باشیم؟

گوگل به کمک الگوریتم پنگوئن در تلاش است تا لینک های کم ارزش و اسپم را شناسایی کرده و سایت هایی که این نوع لینک سازی را انجام داده اند، از رده خارج کند. بنابراین قبل از لینک سازی لازم است برخی از معیارها را مورد توجه قرار دهید تا سایت شما جریمه نشود:

 

1- سایت مرتبط نباشد

سعی کنید از سایت هایی حیطه فعالیت آن ها مشابه شما است لینک دریافت کنید. لازم نیست که دقیقا خدمات شما را ارائه دهند. برای مثال اگر سایت فروش پارچه دارید، می توانید از سایت های خشکشویی آنلاین یا خیاطی ها لینک دریافت کنید. این سایت ها رقیب مستقیم شما نیستند و در عین حال کاملا به سایت شما مرتبط هستند.

2- اعتبار

سایت های تازه تاسیس و برخی از سایت های قدیمی از اعتبار لازم برخوردار نیستند. در نظر داشته باشید که ممکن است در آینده اعتبار سایت های تازه تاسیس افزایش پیدا کند و روزی برسد که بتوانید با خیال راحت از آن ها بک لینک بگیرید، اما سایت های اسپم را به کلی خط بزنید. دریافت لینک خارجی از سایت هایی که اسپم کار کرده اند باعث می شود که اعتبار سایت شما هم خدشه دار شود.

3- لینک فله ای نخرید

یکی از اشتباهات این است که افراد دوست دارند بسیار سریع و بدون دردسر در کلمات کلیدی خود رتبه کسب کنند. به همین جهت است که بعد از طراحی سایت فورا سراغ خرید لینک می روند و سعی می کنند با خرید لینک های فله ای رتبه خود را بهبود ببخشند که در اکثر مواقع این کار نتیجه عکس داده و سایت افول پیدا می کند.

4- از سایت های متنوع لینک بگیرید

یکی از اشتباهات صاحبان کسب و کارها و حتی متخصصین سئو این است که فقط ار چند سایت محدود لینک می گیرند. در حالیکه تعداد دامنه هایی که به شما لینک داده اند معیار مهمی برای اعتبار بخشی به سایت شما است. هر چه تعداد سایت هایی که به شما لینک داده اند بیشتر باشند رتبه بهتری کسب خواهید کرد، البته به شرطی که خود این سایت ها از اعتبار لازم برخوردار باشند.

 

لینکسازی خارجی

 

5- از سایت های فعال لینک دریافت کنید

سایت هایی ک به صورت مداوم به روزرسانی می شوند معمولا از کیفیت و اعتبار بالاتری نسبت به سایر سایت ها برخوردار هستند. این سایت ها معمولا به محتوای خود اهمیت می دهند و برای کاربران خود ارزش افزوده خلق می کنند، بنابراین گوگل هم به آن اعتبار می دهد.

6- تناسب فالو و نو فالو را رعایت کنید

یکی دیگر از معیارهای مهم لینک سازی خارجی رعایت تناسب بین لینک های فالو و نوفالو است
بحث لینک فالو و نوفالو بسیار پیچیده است اما شما همین قدر بدانید که نباید همه لینک های شما فالو باشد همچنین نباید همه آن ها نوفالو باشد، بلکه باید در یک روند منطقی تناسبی بین آن ها برقرار باشد.

در این نوشته  به بررسی لینک سازی خارجی پرداختیم و سعی کردیم مزایای این لینک ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

4 فکر در مورد “ لینک سازی خارجی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟

  1. خیلی عالی و کاربردی بود مرسی

    1. ممنون بابت نظر پر مهرتون

  2. سایبرمن گفت:

    جالب و جامع بود ممنون

    1. تشکر از دیدگاهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *