سئو

بک لینک خوبه یا بد ؟

بک لینک

هرکسی که در زمینه سایت فعالیت داره یا داشته به هر نحوی ، خودش مدیر سایت بوده یا صاحب اون یا حتی تولید کننده محتوا بوده قطعا یک سری چیزا در مورد بک لینک یا لینک سازی خارجی شنیده و از تاثیرات اون در سئو با خبره. امروز میخوایم تو این مطلب توضیح بدیم که چرا بکلینک میتونه گاهی اوقات مخرب باشه و به سئو سایت ما اسیب بزنه. پس در ابتدا برای اشنایی بیشتر توضیح میدیم که بک لینک چیه.

بک لینک چیست ؟

اگه بخوام به زبان ساده تو ضیح بدم که بکلینک چیست میتونم اینجوری بگم که هر گاه  از سایت دیگه ای به سایت شما لینک بدن ، درواقع شما دارای بکلینک از اون سایت شدید. بکلینک به اسم لینک خارجی هم شناخته میشه. اهمیت بک لینک در اینه که از سایت های داری رتبه های بالا تر به صفحه یا سایت شما لینک داده بشه ، ارزش اون صفحه و رتبه اون به سایت شما هم سرازیر میشه که از این نظر بسیار اهمیت داره نزد گوگل.

همین طور جدا از این رتبه و ارزش میتونه در صورت استفاده شدن در جای منتسب خودش باعث بشه که بطور مستقیم هم کلیک بشه روش و کاربران برای بازدید ساید شما وارد بشن و این هم بسیار میتونه برای رتبه گیری در گوگل بهتون کمک کنه. پس حتما یک استراتژی مناسب برای تهیه بکلینک داشته باشید. در ادامه به جزئیات بیشتری در مورد بکلینک میپردازیم.

بک لینک

تفاوت لینک سازی داخلی و خارجی

برای بهینه سازی موتورهای جستجوی داخلی (SEO) لینک سازی داخلی و خارجی مهمترین بخش بهینه سازی هستند. کیفیت لینک های داخلی و خارجی وب سایت شما می تواند مستقیماً بر میزان خوب یا بد بودن صفحه شما در نتایج موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

اتصال داخلی به پیوندهایی اشاره دارد که کاربر را به صفحه دیگری در همان دامنه هدایت می کند. استفاده از پیوندهای داخلی محتوای مرتبط را به صفحه شما پیوند می دهد و به کاربران امکان می دهد صفحات سایت شما را بهتر مرور کنند.

مهمتر از همه، پیوندهای داخلی به ایجاد سلسله مراتب اطلاعات و گسترش پتانسیل برای رتبه بندی صفحات کمک می کنند. برای اینکه موتورهای جستجو بتوانند صفحه شما را پیدا کنند، باید یک شبکه ثابت داشته باشند تا بازدیدکنندگان موتورهای جستجو بتوانند صفحات جداگانه ای را در وب سایت شما پیدا کنند و آنها را در پایگاه داده خود ذخیره کنند. بنابراین، لینک سازی داخلی، رتبه بالقوه وب سایت شما را برای هر صفحه افزایش می دهد. اما لینک های خارجی از صفحه ما شامل پیوندهایی به موقعیت یک دامنه دیگر یا بالعکس است. در زیر، در مورد پیوندها و نحوه استفاده از آنها صحبت خواهیم کرد.

 

تاثیر بک لینک در سئو سایت

همانطور که گفتیم وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری (و لینکی به آن وب سایت) مراجعه می کند، به آن بک لینک می گویند. این لینک باید کلیک شود تا موتورهای جستجو آن را به عنوان یک لینک تشخیص دهند. بک لینک ها در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین عناصر اصول سئو هستند. هنگامی که یک سایت به صفحه ای در سایت ما پیوند می دهد، به موتورهای جستجو می گوید: “اینم محتوای من. گوگل و سایر موتورهای جستجوی لینک دهنده اصلی سایت ما را “مثبت” می دانند.

کارشناسان سئو بر این باورند که بک لینک ها عامل تعیین کننده در سئو هستند و به وب سایت شما کمک می کنند تا نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشد. همچنین بک لینک ها باید در وب سایت هایی با محتوای مرتبط باشند. مهم این است که این سایت ها قابل اعتماد، شناخته شده و دارای سطح و اقتدار بالایی در این زمینه باشند. هرچه کیفیت بک لینک بالاتر باشد، وب سایت شما بالاتر خواهد بود.

 

تفاوت بک لینک فالو و نوفالو و تاثیرات آن‌ها

به طور کلی لینک ها به دو دسته فالو (FOLLOW) و نوفالو (NOFOLLOW) تقسیم می شوند و تفاوت هایی بین آن ها وجود دارد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. به طور پیش فرض، بک لینک ها “FOLOW” می شوند، به این معنی که لینک دهنده لینک و اعتبار سایت ما را بررسی می کند.

هنگام ردیابی یک لینک، هیچ ویژگی خاصی در کد قابل مشاهده نیست و ظاهر لینک به شکل عادی خود باقی می ماند. بک لینک ها از نظر گوگل لینک های ارزشمندی هستند که می توانند روی رتبه وب سایت تاثیر بگذارند و ما در سئو سایت به آن ها نیاز داریم!

از طرف دیگر، ما لینک های “nofollow” داریم که گوگل به آنها توجهی نمی کند. تفاوت بین دنبال کردن یک لینک و عدم دنبال کردن یک لینک در ساختار آن است. یک لینک nofollow زمانی ایجاد می شود که کلمه rel=nofollow در ساختار پیوند گنجانده شود. یعنی به سادگی با افزودن این عبارت به یک لینک ردیابی می توانید آن را به یک لینک ردیابی غیرقانونی تبدیل کنید. با انجام این کار، به موتورهای جستجو می گویید که لینک را تایید یا رد می کنید. اغلب، در بسیاری از موارد، استفاده از لینک های انصراف می تواند به طور موثر از جریمه های گوگل جلوگیری کند.

پیوندهای رسانه های اجتماعی، نظرات وبلاگ و بک لینک های ویکی پدیا ردیابی نمی شوند. البته از آنجایی که فقط بک لینک ها می توانند ارزش را از سایت منبع به سایت لینک دهنده منتقل کنند، باید به دنبال بک لینک باشید تا سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. در عین حال، فقط دنبال کردن پیوند ممکن است برای موتورهای جستجو غیر طبیعی به نظر برسد. در واقع لینک های nofollow می توانند به طور غیرمستقیم بر رتبه شما نیز تاثیر بگذارند!

رپورتاژ آگهی بهتر است یا خرید بک لینک ؟

همونطور که میدونید رپورتاژ آگهی خود نوعی بک لینک طبیعی و قانونی است. و در مقابل بک لینک هایی که میخریم ، احتمال اینکه جزو بک لینک‌های باکیفیت باشند پایین است. پس پیشنهاد میکنیم که  از رپورتاژ آگهی استفاده کنید که با یک تیر چند نشون رو بزنید! هم بک لینک با کیفیت وخوب  دریافت می‌کنید هم به تبلیغ برند خود می‌پردازید و برند خود را تقویت میکنید که یکی از نکات اساسی سئو میباشد.

 

خرید بک لینک قوی و ارزان

اگر خواهان خرید بک لینک خوب و موثر و بدرد بخور هستید، بطور کلی لینک گرفتن از سایت های ضعیف و با دامین آتوریتی کم را فراموش کنید. پیشنهاد ما خرید بک لینک دائمی و قوی با استفاده از انتشار رپورتاژ آگهی از طریق پلتفرم های معتبر است. با هزینه مناسب می‌توانید بک لینک‌های باکیفیت را از این سایت ها خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *